کد خبر: ۹۷۵
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۰۰:۰۰:۰۰

راه و رسم لاک زدن به ناخن‌ها

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد و پس از لاک زدن حباب‌ها ریز و درشت بر روی ناخن‌هایتان نمایان شود. نگران نباشید راهکارهای راحتی برای حذف این حباب‌های مزاحم از روی ناخن‌هایتان وجود دارد.

لاک را اصلا تکان ندهید

اگر از ناخن‌کارهای حرفه‌ای این سوال را بپرسید به شما می‌گویند که؛ تکان دادن لاک جز ایجاد حباب هیچ کمک دیگری به شما نمی‌کند. تکان دادن شدید ظرف لاک باعث ایجاد حباب‌های بسیار ریز در لاک می‌شود؛ آنقدر ریز که به چشم نمی‌آیند. پس عجله نکرده و ظرف لاک را بر روی کف دست‌هایتان بغلتانید. اما اگر رنگدانه‌های لاک از هم جدا شده باشند و مجبور باشید که آن را تکان دهید، بهتر است قبل از استفاده از آن نیم ساعت صبر کنید تا حباب‌ها از سطح لاک خارج شوند.

فراموش‌کاری ممنوع

فراموش نکنید در لاک را پش از اتمام کار ببندید. برخی اوقات حین انجام طراحی روی ناخن فراموش می‌کنیم در لاک را ببندیم. اما این را بدانید که هرچه بیشتر در لاک باز بماند هوای بیشتری با آن ترکیب شده و لاک حباب‌دارتر می‌شود.

از مصرف لاک های غلیظ شده بپرهیزید

سعی کنید همیشه در شیشه لاک هایتان را چک کنید و از بسته شدن آن اطمینان پیدا کنید. هرچه لاک قدیمی‌تر و غلیظ‌تر باشد حباب‌ها دیرتر از سطح لاک خارج می‌شوند، برای رقیق کردن لاک می‌توان چند قطره استون یا لاک‌پاک‌کن به آن اضافه کرد. اما اضافه کردن زیاد استون باعث لب پر شدن لاک می‌شوند.

راز در گوشی

یکی از تکنیک‌های ناخن‌کارهای حرفه‌ای؛ دو لایه لاک زدن است. اول از همه یک لایه، لاک بی‌رنگ را روی لاک اصلی بزنید تا دیگر حباب نزند. لاک‌های بی‌رنگ معمولا رقیق‌تر هستند و حباب ایجاد نمی‌کنند. علاوه براین، استفاده از لاک بی‌رنگ روی لاک آن را براق‌تر و مقاوم‌تر خواهد کرد.

گرمای هوا دشمن ناخن های لاک‌زده

اگر به مکانی گرم مسافرت کردید؛ لاک نزنید گرمای هوا دشمن ناخن های لاک‌زده است. محققین زیبایی بر این عقیده هستند که بدن‌های تب دار لاک دست را پس می‌زنند.  راهکار مناسب برای خشک شدن سریع لاک‌ها استفاده از پنکه‌های کوچک ناخن است. نکته جالب دیگر؛ شستن یا قرار دادن ناخن‌ها در آب سرد پیش از لاک زدن می‌تواند از ایجاد حباب جلوگیری کند.

دست‌های تمیز؛ آماده برای لاک زدن

 قبل از لاک زدن دستان خود را بشویید. چربی موجود روی پوست و ناخن باعث می‌شود که لاک به خوبی روی ناخن قرار نگیرد و زیر آن حباب ایجاد شود. بهتر است که پس از شستن دست‌ها 5 دقیقه صبر کنید بعد به ناخن‌هایتان لاک بزنید.

از خشک کننده‌های سریع (کوییک درای‌ها) بر روی لاکتان استفاده کنید

کوییک درای ها معجزه علم رنگی لاک‌هاست که کار را برای خانم‌ها راحت تر کرده است. این لاک های بی رنگ باعث می شوند تا لاک شما سریع نر خشک شود.

با حوصله لاک بزنید

اگر عجله دارید؛ لاک نزنید. لاک زدن سریع بی حوصله قطعا تبعاتی دارد. برس لاک را از ابتدا تا انتهای ناخن بکشید. در لایه اول سعی کنید به جای ضربه‌های کوتاه، برس را تنها یک‌‌بار از ابتدا تا انتهای ناخن بکشید. ضربه‌های کوتاه برس باعث می‌شود که هوا به زیر لاک نفوذ کند.

 

ستی مولایی

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی