کد خبر: ۹۳۳
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۰۲:۰۰:۰۰

موهایی به بلندی موهای راپونزل داشته باشید

داشتن موی بلند آرزوی خیلی از خانمها در دنیاست. ولی گاهی اوقات چاره‌ایی جز کوتاه کردن آن نیست. مو به مرور زمان دچار مو خوره شده و نیاز به کوتاهی دارد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که اکستنشن‌ها به کمک موهای کوتاه می‌آیند، ولی قطعا زیبایی موی طبیعی را ندارند. به جای اینکه به موهای خود صدمه وارد کنید، از راه طبیعی باعث رشد سریع آن بشوید؛ رشدی معجزه آسا که موهای شما را به زیباترین موی دنیا بدل خواهد کرد.

ستی مولایی؛ تا به حال به این فکر کرده اید که چرا بعضی از افراد رشد سریعی در موهایشان دارد. آیا آنها از ترفندی استفاده می‌کنند که دیگران از آن بی اطلاع هستند؟ چه دلیلی دارد که موهای آنها سریعتر رشد می‌کند؟ اما حقیقت این است که همه آنها مراقبت ویژه ای از موهای خود دارند. اما تنها راه ثابت شده ای که برای رشد سریعتر مو وجود دارد این است که به سلامت آن توجه کنید و البته باید از آسیب دیدن موهای خود هم جلوگیری نمایید تا مجبور نشوید موهای خود را قبل از اینکه به اندازه کافی بلند شوند کوتاه کنید. این چند روش به شما کمک می‌کند تا موهایتان سریع تر رشد کند. و به آن چیزی که می‌خواهید برسید. روش‌های  طبیعی همیشه کاربردی‌تر و سالم‌تر از روش‌های دیگر است.

حقایقی درباره مو

آیا می دانید که رشد مو در ماه چقدر است؟ این شاید موضوعی علمی باشد ولی همیشه برای ما سوال است. رشد مو در ماه حدود 1.3 سانتی متر است. هر تار مو می‌تواند 2 تا 4 سال بر روی سر شما بماند. بعد از این مدت این تار مو ریزش می کند و احتمالا موی تازه جایگزین آن خواهد شد.

سلامت سنجی مو

سلامت موهای هر کسی را می‌توان از مراقبت کردن از موهای آن سنجید. پس تا می توانید از موهایتان مراقبت کنید تا زودتر بلند شوند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که فقط بلند شدن آن مهم نیست بلکه سالم ماندن آن از همه چیز مهمتر است. رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش، تاثیر فوق العاده‌ایی بر روی رشد مو می‌گذارد.

3 گام های اولیه برای داشتن موی بلند

  1. آب زیاد بنوشید و  استراحت مناسب داشته باشید
  2. به سبزیجات پناه بیاورید، خوردن آن برای رشد مو ضروری است
  3. مواد مغذی و ویتامین ها برای سلامت مو ضروری است

ماساژ پوست سر، درمان کوتاهی مو

 شما با ماساژ پوست سر به گردش خون کمک کرده و از سلامتی موهای خود اطمینان حاصل می‌کنید. به این ترتیب ریشه موهای شما بهتر تغذیه می شوند و مواد زائد راحت‌تر از موها دفع می گردند. این مواد زائد رشد مو را کند می نماید. این ماساژ باید حداقل روزی یک بار یا بیشتر  و قبل از شامپو زدن انجام گیرد. به سادگی با نوک انگشتان خود (نه با ناخن) پوست سر را مالش دهید و از آن لذت ببرید. این ماساژ باید مانند خاراندن آرام باشد. این کار را دو تا سه دقیقه ادامه دهید حتی اگر اینکار باعث افزایش رشد موهای شما نشود احساس آرامش فوق العاده ای به شما می دهد.

خوراک سالم را به بدن بزنید

خوراک سالم حتی یک روز در هفته باعث می شود تا موهای شما به اندازه کافی مواد مغذی دریافت خواهد کرد. این روشی خوشمزه برای داشتن موهایی سالم و براق است، که به رشد سریعتر موهای شما هم کمک می کند.

 چی بخورید و چی کار کنید

اول از همه مواد غذایی را در رژیم خود بگنجانید که حاوی آهن باشند. به عنوان مثال؛ مصرف اسفناج، کشمش و حبوبات باعث رشد سریعتر موهای شما می‌شود و به گردش خون در پوست سر کمک می‌کنند. همچنین؛ ورزش کردن هم در کنار تغذیه سالم رشد موی شما را دو چندان می‌کند و گردش خون را تسهیل  کرده و از فشارهای روانی می‌کاهد.

رژیم غذایی حلال مشکلات

رژیم غذایی متعادل برای هر کسی ضروری است، به خصوص افرادی که می‌خواهند موهای بلندتری داشته باشند. شما باید هر روز به اندازه و از همه مواد مغذی به بدن خود برسانید که شامل پروتئین‌ها و اسید‌های چرب باشند چون برای سلامتی موهای شما حیاتی هستند؛ پس به خاطر داشته باشید فقط موهای سالم خوب رشد می کنند.

راهکارهایی برای جلوگیری از صدمه مو

هیچ گاه موهای خود را زیاد خشک نکنید به خصوص با سشوار و تا حد امکان سشوار خود را روی کمترین درجه قرار دهید.  برس های تیز را روی موهایتان نکشید. سعی کنید از شانه ای که دندانه‌های ریزی ندارد استفاده کنید تا از صدمه زدن به موهای خود جلوگیری کنید. موهای خود را در برابر آفتاب محافظت نمایید رعایت این مورد نه فقط برای موها بلکه برای صورت هم ضروری است. در آخر؛ موهای خود را مرتب کوتاه کرده تا به رشد آنها کمک کنید؛ اگر سه تا چهار بار در سال اینکار را انجام دهید نه تنها به روییدن موهای جدید تر کمک کرده‌اید بلکه موهای شما پر پشت‌تر هم به نظر می‌رسند. همچنین با این کار مو خوره‌ها را هم از بین می برید و موهای لخت و بهتری خواهید داشت.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی