کد خبر: ۶۲۳۷
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰

ابروهایی مانند کمان/ لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟!

لیفت ابرو یک عمل زیبایی برای تغییر موقعیت پیشانی، کاهش چین و چروک و جوان‌تر نشان دادن صورت است. اگر زمان و جاذبه، پیشانی شما را تغییر داده است و چهره شما را جدی، عصبانی یا خسته نشان می‌دهد، ممکن است بخواهید لیفت ابرو انجام دهید؛ اما هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشته باشید. به همین منظور در این مطلب به این موضوع پرطرف دار زیبایی می‌پردازیم.

ستی مولایی؛ فقط کافی است کمی پا به سن بگذارید تا پوست شما دیگر حال و هوای جوانی را نداشته باشد. پوست شروع به شل شدن کرده و افتادگی پوست را تجربه خواهید کرد. لیفت ابرو که در سال‌های اخیر طرف دارهای زیادی پیدا کرده کمک می‌کند تا ابروها مانند دوران جوانی به سمت بالا برود و حالت و فرم چشم‌ها تغییر کند.  

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو یک عمل جراحی زیبایی است که پوست پیشانی شما را کشیده تا ابروها را بالا ببرد، همچنین؛ چین و چروک‌ها را کاهش داده و ظاهری جوان‌تر به شما می‌دهد. در واقع؛ با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و اثرات آسیب‌های خورشیدی پوست را دچار آسیب‌های جبران ناپذیر می‌کند. نیروی جاذبه پوست شما را به سمت پایین می‌کشد و ابروها هم افتاده به نظر می‌رسند. ابروها نقشی اساسی بر نشان دادن حالات صورت دارند؛ بنابراین با افتادگی ابروها، فرد غمگین، خسته یا ناراحت به نظر می‌رسد. پس اگر به دنبال اصلاح این تغییرات طبیعی در بدن خود هستید، لیفت ابرو ممکن است برای شما مناسب باشد.

نام‌های دیگر لیفت ابرو عبارتند از:

  • لیفت پیشانی
  • جوانسازی پیشانی
  • ابرو پلاستی
  • لیفت گیجگاهی ابرو (لیفت جانبی ابرو)

جایگزین لیفت ابرو

افراد برای ایجاد تعادل در صورت، تغییر چهره و درشت‌تر و بازتر شدن چشم‌ها در ابروهای خود به سراغ کارهای زیبایی می‌روند. در اکثر موارد برای تغییر حالت ابروهای و شکل دادن به آنها، آرایشگران اقدام به انجام برخی کارها مانند تتو و میکرونیدلینگ ابرو را پیشنهاد می‌دهند. این دو روش هم بسیار کارساز است اما باید بدانید که پوست شما را لیفت نمی‌کند بلکه فقط به چشم و ابروهای شما حالت می‌دهد.

چه افرادی نیاز به لیفت ابرو دارند؟

  • افرادی که ابروهای افتاده دارند
  • کسانی که خطوط عمیق در پیشانی دارند
  • کسانی که خطوط عمیق بین دو ابرو دارند
  • افراد جوان و میانسال نیز می‌توانند لیفت ابرو انجام دهند.

لیفت ابرو چه می‌کند؟

  • چین و چروک، خطوط افقی پیشانی و بینی شما را بر طرف می‌کند.
  • خطوط اخم عمودی بین ابروهای را از بین می برد یا بسیار کم رنگ می‌کند.
  • افتادگی ابرو (چشم های کلاهدار) را برطرف می‌کند.
  • برای اینکه ابروهای شما جوان تر و بیدار به نظر برسد.

لیفت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

با لیفت ابرو، کاهش چین و چروک‌های افقی در پیشانی، به دست آوردن خط طبیعی ابرو و سفت کردن عضلات سست ابرو انجام می‌شود. با استفاده از این روش، افراد از صورت خسته، عصبانی و خسته خلاص می‌شوند و چهره‌ای جوان و شاداب به دست می‌آورند. لیفت ابرو بدون جراحی یا با جراحی انجام می‌شود. این روش ها عبارتند از: لیفت ابرو با نخ، لیفت ابرو با جراحی، لیفت کلاسیک، لیفت آندوسکوپی و تکنیک برش محدود

انواع روش های لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو به سه روش مختلف انجام می‌شود

لیفت کلاسیک؛ که "لیفت ابرو باز" یا "لیفت تاجی" نامیده می‌شود، شامل یک برش مداوم از گوش به گوش در بالای سر است. برای اصلاح پیشانی بالا، جراح ممکن است برش را به دنبال خط موی جلوی شما انجام دهد. اگر موهای شما بلندتر است و مانع از انجام این عمل می شود، ممکن است مجبور شوید آنها را کوتاه کنید. اگر موهای شما کوتاه‌تر است.

لیفت آندوسکوپی؛ شامل چند برش کوتاه تر در پوست سر شما می شود. جراح شما یک اسکوپ (لوله ای نازک متصل به دوربین) را در یکی از برش ها قرار می‌دهد تا بافت‌ها و ماهیچه‌های شما را روی صفحه نمایش مشاهده کند در حالی که از دستگاه دیگری که در برش دیگری قرار داده شده است برای ایجاد تغییرات لازم استفاده می‌کند. در این روش، جراح بافت شما را با یک بخیه موقت یا دائمی یا لنگر زیر پوست سر تنظیم می‌کنند. این لنگرها برای نگه داشتن بافت پوست شما در جای خود طراحی شده‌اند. از آنجایی که برش‌ها کوچک‌تر هستند، این روش کمتر تهاجمی است. کمترین جای زخم و زمان بهبودی کوتاه‌تری را تجربه خواهید کرد.

تکنیک برش محدود؛ ترکیبی از لیفت کلاسیک و لیفت آندوسکوپی است. جراح شما برش‌های کوچک‌تری ایجاد می‌کند اما از اسکوپ استفاده نمی‌کند. جالب است بدانید مه در این روش مرکز پیشانی شما را اصلاح نمی‌شود، اما چین و چروک‌های گوشه چشم شما را کم می‌کند.

لیفت ابرو با نخ

فرآیند لیفت ابرو با نخ به منظور رفع افتادگی ابرو انجام می‌شود. در این روش، هم می‌توان از داخل موها و هم از روی ابرو، در مجموع از هر دو نقطه می‌توان این کار را انجام داد. با کمک نخ هایی که با بدن سازگار است و واکنش های آلرژیک را نشان نمی‌دهد از دو نقطه گفته شده با سوزن و نخ، لیفت ابرو انجام می‌شود. این روش بسیار ساده و موثر بوده و  با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. مدت زمان لیفت ابرو با نخ ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است.

ماندگاری لیفت ابرو

لیفت ابرو و کشیدن پوست پیشانی در افراد مسن باعث می شود که فرد تقریبا ۱۵ سال جوان‌تر به نظر برسد. ماندگاری این لیفت بسته به نوع پوست، سن و نحوه بازخورد بدن فرد و میزان کلاژن‌سازی از ۹ ماه تا ۲ سال متغیر است.کسانی که لیفت ابرو انجام داده اند می‌توانند تا ۲۰ ماه از نتایج لیفت ابرو لذت ببرند.

منبع:

https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/10784-brow-lift

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی