کد خبر: ۶۳۱۳
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۱:۴۵:۲۳

جزئیات گازگرفتگی ۵۰ دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی در ساری | ۱۹ نفر بستری شدند | علت نشت گاز چه بود؟

انتشار گاز مونواکسیدکربن در یک مدرسه شبانه‌روزی در شهر ساری منجر به مسمومیت ۵۰ دانش‌آموز شد.

ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه دیشب، گزارش مسمومیت ۵۰ دانش‌آموز در مدرسه شبانه‌روزی امام‌حسین(ع) در شهر ساری استان مازندران بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن به هلال‌احمر اعلام شد و بلافاصله یک تیم از جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و پشتیبانی به محل اعزام شد.

محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری بامداد یکشنبه درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: ۵۰ دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی امام حسین(ع) براثر این حادثه مسموم شدند که ۱۹ نفر از آنان برای بررسی بیشتر وضعیت و اطمینان از سلامت کامل آنان در بیمارستان‌های بوعلی، امام خمینی(ره) و فاطمه الزهرا(س) ساری پذیرش شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان بوعلی، ۷ نفر در بیمارستان امام خمینی و ۳ نفر در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) پذیرش و بستری شدند.

فرماندار ساری گفت: با این دانش آموزان دیدار کردم که خوشبختانه مورد خاصی نداشتند اما برای اطمینان از سلامت کامل آنان، مراقب‌های لازم صورت می‌گیرد.

نوبخت بیان کرد: علت انتشار گاز مونواکسیدکربن، خراب شدن فن شوفاژخانه مدرسه بود.

سخنگوی اورژانس مازندران نیز با بیان اینکه حال دانش آموزان مسموم‌شده در بخش چهاردانگه ساری بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن وخیم نیست، گفت: ۱۹ نفر از دانش آموزان به ساری اعزام شدند.

زکریا اشکپور افزود: مسمومیت دانش آموزان مدرسه شبانه روزی امام حسین (ع) بخش چهاردانگه ساری ساعت ۲۱:۱۵ به اورژانس سه منطقه کیاسر، تاکام و راهبند اطلاع داده شد که ۳ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه ۱۹ نفر از دانش آموزان پسر این مدرسه شبانه‌روزی، بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که حال آنان وخیم نیست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در گفتگویی اعلام کرد: حال دانش آموزان مدرسه امام حسین(ع) چهاردانگه خوب است و خطری آنان را تهدید نمی‌کند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی