کد خبر: ۵۹۹
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۸:۳۱:۳۷

ببینید| تصاویر شگفت انگیز از اردوگاه رومیان باستان که پس از خشکسالی از آب بیرون آمده است

پس از خشکسالی طولانی که باعث کاهش سطح آب در اسپانیا شد، اکنون یک سکونتگاه رومی که برای ایجاد یک آبگیر، زیر آب رفته بود، به طور کامل قابل مشاهده است.

 

 

 بقایای باستان شناسی کل اردوگاه رومی، معروف به Aquis Querquennis، پس از پایین آمدن سطح آب در مخزن As Conchas در گالیسیا، شمال غربی اسپانیا، آشکار شد.

New-Project-2-16

اسپانیا پس از تحمل موج گرمای تابستانی که منجر به پایین رفتن رودخانه ها و مخازن به سطوح خطرناکی شده است، از بدترین خشکسالی در دهه های اخیر رنج می برد. سکونتگاه رومی در شمال اسپانیا، که تصور می‌شود در سال ۷۵ بعد از میلاد توسط رومی‌ها ساخته شده است، بعد از اینکه در حدود سال ۱۲۰ بعد از میلاد متروک شد، در سال ۱۹۴۸ زیر آب رفت تا آبگیر As Conchas را تشکیل دهد و از آن زمان بخش های زیادی از آن زیر آب رفته است. تنها بخش‌هایی از این سایت معمولاً در طول سال قابل مشاهده است، اما در این ماه، پس از هفته‌ها افزایش دمای بی‌سابقه، اردوگاه رومی به طور کامل آشکار شد.

New-Project-54

عکس‌هایی خارق‌العاده، بقایای دیوارهای باستانی مستحکم که اردوگاه را احاطه کرده و همچنین بقایای ساختمان‌ها را نشان می‌دهند. خشکسالی طولانی در اسپانیا به این معنی است که سطح آب این مخزن به ۴۹ درصد از حداکثر سطح واقعیش کاهش یافته است. رومیان از Aquis Querquennis به عنوان یک قلعه موقت و پادگان نظامی استفاده می کردند و جاده تاریخی Via Nova را می ساختند.

New-Project-1-14

این اردوگاه دارای یک معبد، یک بیمارستان و یک پادگان بود که تصور می‌شود در هر زمان ۶۰۰ سرباز را در خود جای میداده است. رومی‌ها این مکان را در حدود سال ۱۲۰ بعد از میلاد رها کردند، تا دهه ۱۹۲۰ که باستان‌شناس محلی فلورنتینو لوپز کوویلاس این محل را دوباره کشف کرد و حفاری‌ها را آغاز نمود. این سایت بعداً در سال ۱۹۴۸ به دنبال ساخت یک سد برق آبی در پایین رودخانه در یک پروژه توسعه روستایی تحت دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو زیر آب رفت.

New-Project-4-11

New-Project-5-13

New-Project-6-9

هفته‌ها خشکسالی در اسپانیا که باعث پایین آمدن سطح آب در مخازن و آبگیرها شده است، یک کلیسای چند صد ساله و یک استون هنج ماقبل تاریخ را نیز آشکار کرده است.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی