کد خبر: ۳۵۴۸
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۴:۲۹:۴۶

چای ماسالا؛ نوشیدنی فصل سرما/ 5 فایده مصرف چای ماسالا در فصل سرما

شاید بارها در کافه‌ای نشسته‌اید و برای خود یک فنجان چای ماسالا سفارش داده‌ باشید. اما سوالی که این جا مطرح می‌شود این است که آیا شما از خواص این چای معجزه آسا در فصل سرما خبر دارید؟!

ستی مولایی؛ چای یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ما ایرانی‌هاست. اما جالب است بدانید که چای ماسالا یک نوشیدنی اصیل هندی است که از چین باستان سرچشمه گرفته است و انواع مختلفی دارد. اصل این چای معمولا با چای برگ سیاه آسام همراه با شیر درست می‌شود.

جدای از آن، چای ماسالا هندی اصیل با استفاده از ادویه های هندی زیادی مانند زنجبیل، هل، دارچین، جوز هندی و غیره تهیه می شود تا طعم بی نظیری را به چای اضافه کند.

اگرچه هند به عنوان بزرگترین کشور نوشیدن چای در جهان در نظر گرفته می شود، اما افراد زیادی از مزایای مصرف منظم چای ماسالا در فصل زمستان آگاه نیستند. کارشناسان معتقدند مصرف یک فنجان چای ادویه دار در فصل زمستان می‌تواند برای سلامتی مفید باشد؛ این ساده ترین راه برای گرم نگه داشتن بدن در زمستان است. به همین منظور ما به 5 خواص این چایی ارزشمند در این مطلب می‌پردازیم.

1. درمان سرماخوردگی و سرفه های حاد

سرماخوردگی و سرفه بیماری‌های بسیار شایع در فصل سرما هستند. مصرف چای ماسالا در فصل پاییز و زمستان به محافظت از بدن در برابر سرما کمک می‌کند. علاوه برآن، چای ماسالا سرماخوردگی و سرفه را هم تسکین می‌دهد. زنجبیل یکی از ادویه‌هایی است که برای تهیه چای ماسالا استفاده می‌شود و دارای خواص دارویی است که می‌تواند گلودرد را درمان کند. چای ماسالا به ادویه‌های زیادی نیاز دارد. اما اگر حوصله درست کردن و ترکیب ادویه ها را با هم ندارید کافی است پودر اماده آن را خریداری کنید.

2. تقویت ایمنی بدن

همیشه خطر ابتلا به عفونت ویروسی توسط افرادی که از سرماخوردگی و سرفه در زمستان رنج می‌برند وجود دارد. مصرف چای ماسالا با ادویه های معطر به تقویت قدرت ایمنی شما کمک می‌کند تا بدن شما بتواند از خود در برابر عفونت ویروسی محافظت کند.

3. متابولیسم بدن را بهبود می بخشد

در پاییز و زمستان به طور طبیعی انسان بیشتر گرسنه می‌شود. در نتیجه؛ مصرف چای ماسالا به بهبود متابولیسم بدن در این فصول سرد سال کمک می‌کند، خبر خوب این است که؛ با مصرف چای ماسالا پس از مصرف مواد غذایی زیاد، وزن اضافه نمی‌کنید زیرا به دلیل افزایش متابولیسم، کالری بیشتری از فعالیت‌های معمول می‌سوزانید.

4. تسکین درد

در طول فصل سرما، گیرنده‌های درد حساس می‌شوند. معمولاً در فصل زمستان درد بیشتری در مفاصل خود احساس می‌کنیم. چای ماسالا دارای ادویه‌هایی مانند زنجبیل، دارچین، هل و غیره است که دارای فواید دارویی هستند. مصرف چای ماسالا در فصل سرما به تسکین درد کمک شایانی می‌کند.

5. با خستگی خداحافظی کنید

شما هم در پاییز و زمستان زود خسته می‌شوید؟! یا به دنبال یک بالش و پتو برای خواب می‌گردید. اگر در این دسته قرار دارید چاره کار شما فقط روزی یک فنجان چای ماسالا است. چای ماسالا تهیه شده با ادویه‌های اصیل، فوراً خوابالودگی شما را به حالتی پرانرژی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف چای ماسالا در صبح به تسکین علائم افسردگی فصلی هم کمک شایانی می کند.

نکته:     

  • افزودن ادویه‌ها و گیاهانی مانند جوز هندی، دارچین، هل یا زنجبیل خشک به چای می‌تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. همچنین؛ آنفولانزا، تب، آلرژی‌های فصلی را برطرف می‌کند و وجود آنتی اکسیدان‌ها در ادویه ها به افزایش ایمنی کمک می‌کند.
  • ادویه‌هایی مانند زردچوبه و میخک سرشار از خواص ضد التهابی هستند که به مبارزه با التهاب، التیام درد و زخم ها کمک می‌کند و به عنوان جایگزینی برای مسکن ها عمل می کند.
  • زنجبیل، هل و دارچین از جمله ادویه‌هایی هستند که برای تهیه چای ماسالا استفاده می‌شود. اگر نمی‌خواهید همه این ادویه‌ها را به صورت جداگانه تهیه کنید، می‌توانید پودر چای ماسالا را بخرید که اساساً حاوی تمام ادویه‌های مورد نیاز به نسبت مناسب برای تهیه یک چای ماسالا هندی معطر و اصیل است.
  • نوشیدن یک فنجان چای ادویه‌دار داغ در صبح می‌تواند گرمای لازم را به بدن شما بدهد.

منبع:

https://www.vasantmasala.com/blog/5-benefits-of-consuming-masala-tea-during-winter/#:~:text=Consuming%20Masala%20tea%20during%20winter%20helps%20in%20protecting%20your%20body,can%20cure%20sore%20throat%20conditions.

https://www.newsncr.com/health/spices-tea-benefits-drink-masala-tea-in-winter-know-its-health-benefits/

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی