کد خبر: ۶۹۸۲
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۸:۰۰:۰۰

به؛ میوه زیبایی و ضد سرطان

میوه به، دارای خواص متعددی می باشد که از طریق این خواص می تواند برخی از بیماری ها را تسکین بخشد و همچنین دانه های آن نیز به درمان گلو درد کمک می کند

میوه به معروف است به سیب طلایی و برای درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل افسردگی، زخم معده و بیماری های قلبی از گذشته تا کنون مورد استفاده بوده است. همانطور که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت به، مانند بسیاری از میوه ها غنی از مواد مغذی، مانند:ویتامین های A،B،C، فیبر و همچنین مواد معدنی، مانند:پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و کم چرب است

خواص-مربای-به

خواص و ارزش تغذیه ای این میوه برای سلامتی

1. خواص ضدالتهابی به:

این میوه یک منبع غنی از ویتامین C است که تقریباً 25 درصد از میزان روزانه توصیه شده از این ویتامین را تامین می کند. ویتامین C، به افزایش ایمنی بدن کمک می کند و بسیاری از بیماری های التهابی را نیز درمان می کند.

همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز می باشد. این میوه و عصاره های دانه آن برای درمان درماتیت و سیستیت می توانند استفاده شوند؛ همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

2. به چه خواصی برای لاغری و کاهش وزن دارد؟

به، یک میوه کم کالری است، اما سرشار از فیبر غذایی می باشد. 100 گرم از این میوه خام، حاوی حدود 57 کالری است. همچنین دارای چربی اشباع شده، سدیم و کلسترول کم است، که این ویژگی ها باعث می شوند، گزینه ای مناسب برای کاهش وزن و سلامت کلی باشند.

3. خواص معجزه گر به در درمان زخم معده:

فنول های موجود در بسیاری از مواد غذایی باعث ایجاد زخم معده می شوند. آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می کند، زیرا دستگاه گوارش را آرام می کند.

4. درمان بیماری های معده و هموروئید با خواص به:

به، درمان مؤثر برای بیماری ها و ناراحتی های صبحگاهی است. به، زمانی که با عسل مخلوط شود، می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند و شربت به، برای درمان هموروئید نیز استفاده می شود.

5. خواص آنتی اکسیدانی میوه به:

این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و روند پیری را کاهش می دهند و همچنین از بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می کنند.

6. درمان تهوع و استفراغ با میوه به:

به پخته شده یا جوشیده، تهوع و استفراغ را از بین می برد و به عنوان یک دیورتیک خوب، به حذف سموم و مایعاتی که بدن می سازد، کمک می کنند.

حالت-تهوع

7. خواص ضد ویروسی میوه به:

تحقیقات نشان می دهند که میوه به، غنی از خواص ضد ویروسی است. فنول های موجود در این میوه با فعالیت های ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماری های ویروسی از بدن محافظت می کنند.

خواص-به

8. کاهش فشار خون با خواص به:

این میوه غنی از پتاسیم است و کمک می کند تا فشار خون بالا متعادل شود و باعث کاهش آن می شود.

9. کاهش میزان و سطح کلسترول با خواص به:

مصرف منظم این میوه، کمک می کند تا LDL یا کلسترول بد در خون کاهش یابد و قلب را سالم نگه می دارد.

10. خواص ضد سرطانی به:

خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند. همچنین حاوی تانین می باشد که این تانین ها، از غشاهای مخاطی در برابر سرطان محافظت می کنند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می شوند را از بین می برند.

مصرف-به

11. خواص به در درمان استرس:

آنتی اکسیدان های مختلف در به، به کاهش استرس و حفظ ذهنی آرام کمک می کنند.

12. درمان بیماری های کبدی و چشم با خواص به:

مصرف به، برای کسانی که به بیماری های کبدی و یا چشم مبتلا هستند، مفید می باشد. در چین، دانه های به خیس شده و آب‌پز شده را در تهیه ژله استفاده می کنند که می تواند مشکلات گلو درد و التهابات غشاهای مخاطی و مشکلات مربوط به چشم را تسکین دهند.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی