کد خبر: ۹۴۸
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۱:۱۰:۰۲

اعزام جدید زائران اربعین سهمیه بندی می شود/ فقط یک چهارم زائران ایرانی برگشته اند

وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون دو و نیم میلیون زائر به عتبات عالیات در عراق مشرف شده‌اند، گفت: اعزام‌های جدید زائران اربعین، تدریجی و متناسب با ظرفیت ساختارهای عراق به صورت سهمیه‌بندی مرزها انجام می‌شود.

احمد وحیدی  در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: از مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی بازدید کردیم که در این مرز یک فضای معنوی قوی حاکم است و برادران اهل سنت در حال پذیرائی از زایران حسینی هستند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: این اتفاق مبارک اولین بار با همت استاندار و همکاری اقلیم کردستان صورت گرفت و موجب شد شرایط خوبی در این مرز فراهم شود.

وزیر کشور درباره وضعیت خروج زائران از کشور هم گفت: عزیمت به مرزها وضعیت متفاوتی دارد؛ در مرز تمرچین این آمادگی وجود دارد که حدود چند ده هزار زائر را به عراق راهی کنیم اما باید حساب شده عمل کرد.

وحیدی با بیان اینکه در حال حاضر  اعزام زائران از مرزها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجی باید به تدریج و با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.

وزیر کشور درباره تعداد زائرانی که به کشور بازگشتند هم گفت: تاکنون بیش از ۲ و نیم میلیون نفر به عتبات اعزام شده‌اند که قریب به ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها به کشور بازگشته‌اند.

وحیدی در تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران عنوان کرد: حدود یک چهارم زایرانی که اعزام شده بودند، به کشور برگشته‌اند و این روند ادامه دارد.

وی گفت: در پایانه‌های مرزی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه پیش‌بینی شده و قطارهایی هم در نظر گرفته شده است تا از خطوط ریلی زائران را به نزدیک‌ترین شهرها راهی کنند تا از آنجا به شهرهای دیگر توزیع شوند.

وی گفت: اعزام‌های جدید به تدریج و طبق سهمیه آغاز می‌شود، اگر مجددا هجوم جمعیت به مرزها صورت بگیرد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد چرا که ‌ظرفیت‌های عراق پاسخگو نیست ولی مردم مطمئن باشند با اطلاع‌رسانی ‌و طبق سهمیه اقدام خواهیم کرد.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی