کد خبر: ۱۶۰۶
۱۴۰۱/۰۷/۰۶ ۱۳:۳۶:۵۳

کدام دانشگاه‌ها غیرحضوری شدند؟

مهرماه ۱۴۰۱ برای دانشجویان کمی متفاوت‌تر آغاز شد. مهرماهی که قرار بود بعد از ۲ سال از شیوع ویروس کرونا حضوری باشد، حالا تعدادی از دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی باید منتظر دانشجویان بمانند.

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۲۷ شهریورماه در سراسر کشور به صدا درآمده است. با این حال به دلیل تعطیلاتی که این هفته پشت سر گذاشتیم، همچنین اتفاقاتی که در پی جان‌باختن مهسا امینی در برخی از شهرهای کشور رخ داد، تعدادی از دانشگاه‌ها هفته نخست مهرماه را تعطیل کرده و آموزش‌های مجازی را جایگزین کردند.

اما تعدادی دیگر از دانشگاه‌ها، کلاس‌ها را از ۲۷ شهریورماه آغاز کردند و تعطیلات هفته جاری هم مانع غیرحضوری شدن آموزش‌های‌شان نشد.

در ادامه این گزارش به دانشگاه‌هایی اشاره می‌شود که از ۲۷ شهریورماه یا در خود را به روی دانشجویان گشوده‌اند یا به دلایل مختلف، آموزش‌های غیرحضوری را به کلاس های حضوری ترجیح داده‌اند.

Screenshot 2022-09-28 111201

دانشگاه های بدون فعالیت حضوری

برخی دانشگاه‌ها با توجه به تعطیلی روزهای سوم و پنجم مهرماه، همچنین دلایلی دیگر، هفته نخست را تعطیل و آموزش ها را غیرحضوری اعلام کردند.

Screenshot 2022-09-28 111224

غیرحضوری شدن آموزش ها تا اطلاع ثانوی

در این میان تعدادی از دانشگاه ها به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می شود، فعالیت های آموزشی را تا نیمه های مهرماه یا تا اطلاع ثانوی غیرحضوری اعلام کرده اند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تازگی با صدور اطلاعیه ای خبر از تعطیلی کلاس‌های درس این دانشگاه تا اطلاع ثانوی داد.

5749239

دانشگاه بوعلی سینا همدان که دانشگاه محل تدریس محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم شناخته می شود، به دلیل مشکلات ناشی از کم آبی خبر از تعطیلی کلاس‌های درس می‌دهد.

5749240

دانشگاه صنعتی شریف نیز به دلیل اتفاقات اخیر، کلاس های هفته جاری را تعطیل کرد.

5749241

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که دانشجویانش در روزهای گذشته، از تحریم کلاس های درس به دلیل اتفاقات اخیر خبر داده اند، در اطلاعیه ای اعلام کرد:

5749242

دانشگاه گیلان نیز از ادامه روند آموزش های مجازی تا ۱۴ مهرماه خبر داد که در ادامه دلیل این موضوع را می خوانید.

5749243

دانشگاه هنر که کلاس‌های درس را از ۹ مهرماه به روی دانشجویان می‌گشاید، برای تعطیلی هفته نخست مهرماه دلیلی متفاوت داشت که اینطور اعلام کرد:

5749244

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی