کد خبر: ۶۲۵۶
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۰:۰۰:۰۰

یک چیز کیک متفاوت؛ ماست و خیار!

اگر به دنبال طعم‌های متفاوت می‌گردید و همیشه متفاوت بودن را ترجیح می‌دهید بهتر است برای صبحانه چیز کیک ماست و خیار درست کنید.

ستی مولایی؛ چیز کیک ماست و خیار یکی از چیزکیک‌های خوشمزه است که می‌توان آن را به صورت فینگرفود یا یک چیزکیک کامل سرو کرد.  

مواد لازم:

پنیر خامه‌اى:۳٥٠ گرم

ماست چکیده:٥٠ گرم

خیار: 1 عدد متوسط رنده شده

کراکر نمکى: ٢٥٠گرم

کره: ۵۰گرم

پودر ژلاتین: 1 قاشق غذا خورى

مخلوط شوید تازهِ خورد شده و نعنا و پیازچه: دوقاشق غذا خورى

مرحله اول

ابتدا یک تابه یا یک قالب را با فویل آلومینیومی پر کنید تا چیزکیک به راحتی بتواند از آن خارج شود. سپس کراکرهاى نمکى را داخل غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا خرده‌های آن ریز شود.

مرحله دوم

کره نرم شده را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خمیری به دست آید. مواد را داخل تابه یا قالب بریزید و به صورت یک لایه پهن کنید و با کاردک خوب صاف کنید. (یا با دست آن را فشار دهید)

مرحله سوم

خیار را از وسط نصف کنید. نیمه اول را به ورقه های نازک برش بزنید؛ سپس نصف دیگر را نصف کرده و دانه های درشت آن را درآورده رنده کنید و در آبکش بریزید.

مرحله چهارم

پودر ژلاتین را با 1/4پیمانه آب سرد مخلوط کرده و به صورت بن ماری ذوبش کنید.

مرحله پنجم

 2 قاشق غذاخوری خامه را بردارید و بگذارید بجوشد و اجازه دهید ژلاتین نرم شده آب شود. سپس بقیه خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید؛ دقت کنید سرد باشد و خیلی غلیظ نباشد.

مرحله ششم

پنیر خامه‌ای را با خیار رنده شده، ماست چکیده و ژلاتین آب شده هم بزنید. سپس خامه فرم گرفته را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بیسکویت ها را ریخته، سطح آن را صاف کرده و حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

برای سرو

وقتی چیزکیک آماده سرو شد، چیزکیک را با احتیاط از ظرف خارج کنید و با برش‌های نازک خیار  و مخلوط شوید تازهِ خورد شده و نعنا و پیازچه تزئین کنید. 

(برای تزیین می‌توانید  از گردو خرد شده هم استفاده کنید.)

منبع:

https://www.mariefranceasia.com/food/recipes-and-products/10-summer-desserts-cucumber-cheesecake-22094.html

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی