کد خبر: ۶۲۱۱
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰

پاستا آلفردو کلاسیک با سس خامه / غذای آسان و سریع ایتالیایی

پاستای آلفردو با سس خامه ای، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که قطعا همه عاشق آن هستند. این پاستای لذیذ با طرز پختی آسان در دسته غذاهای سریع و خوشمزه قرار دارد.

ستی مولایی؛ فتوچینی آلفردو یکی از رایج‌ترین غذاهای ایتالیایی در سرتاسر جهان است. در واقع؛ نام فتوچینی آلفردو از نام خالق آن آلفردو دی للیو، که صاحب رستورانی در رم بود، گرفته شده است. همسر آلفردو در آن زمان باردار بوده و هر غذایی را نمی‌خورد. به همین منظور آلفردو یکی از پاستاهای خوشمزه خود را برای او درست می کرد. این پاستا لذیذ با سیر، کره، خامه فراوان و پنیر پارمیسان درست می‌شد.

مدت زمان پخت: 20 دقیقه  

مواد لازم

پاستا فتوچینی: 500  گرم

خامه:1  بسته 200 گرمی

شیر: یک لیوان و نصفی

سیر: 6 حبه

روغن زیتون: به مقدار کافی

سینه مرغ: 1  عدد کامل

قارچ: 400 گرم

جعفری: برای تزیین

آرد سفید: 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

آویشن: به میزان لازم

شما دو تابه در یک زمان خواهید داشت؛ یک قابلمه چهار لیتری برای پخت فتوچین و یک تابه بزرگ برای پختن سینه مرغ و درست کردن سس

مرحله اول

ابتدا؛ پاستا را در یک قابلمه بزرگ آب نمک بجوشانید. در صورت نیاز یک فنجان آب پاستا را ذخیره کنید تا سس رقیق شود.

مرحله دوم

در تابه دیگر شروع به پخت کردن فیله یا سینه مرغ شوید. دقت داشته باشید تا سینه‌های مرغ را با ترکیب روغن و کره بپزید تا ترد طلایی شود. می‌توانید در حین اتمام سس روی سینه مرغ را با فویل بپوشانید تا گرم بماند.

مرحله سوم

هنگامی که فتوچینی‌های نواری شما پخت و آبکش شد به سراغ درست کردن سس برای آن بروید. درست کردن سس آلفردو فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا در همان ماهیتابه‌ای که مرغ را در آن پختید؛ درست شود.

مرحله چهارم

ابتدا سیر را رنده کرده و داخل تابه حاوی کره آن را به خوبی تفت دهید سپس شیر و خامه را اضافه کرده و آب ماکارانی که از قبل داشتید را به آن بی‌افزایید. در صورت تمایل می‌توانید مرغ را برای اینکه کرمی و خوشمزه‌تر شود به مواد سس اضافه کنید و در آخر به آن پنیر بپاشید تا کرمی و کش‌دار شود.

برای سرو

برای سرو می‌توانید از جعفری تازه و پنیر پارمیسان بیشتری استفاده کنید.

منبع:

https://www.thekitchn.com/how-to-make-chicken-alfredo-pasta-249767

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی