کد خبر: ۳۸۹۷
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۸:۰۰:۰۰

سوپ‌ مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان در برابر آنفلوانزا

اگر این روزها شما هم گرفتار بیماری فراگیر آنفولانزا شده‌اید و به توصیه پزشک باید از سوپ‌های مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان استفاده کنید، بهتر است با ما همراه شوید تا با طرز تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی و آنفولانزا آشنا شوید.

سوپ کدوحلوایی، معجزه سلامتی

این سوپ مقوی به دلیل استفاده از سبزیجات متنوع یک غذای خوشمزه و کامل است. سوپ کدو حلوایی به دلیل ویتامینه بودن  می تواند گزینه خوبی برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا باشد. این سوپ بافتی شبیه به پوره دارد و به همین دلیل برای مصرف کودکان هم بسیار مناسب است.

مواد لازم

پیاز بزرگ ۱ عدد

آب مرغ ۲ لیوان

سیب زمینی ۲ عدد

هویج متوسط ۲ عدد

ساقه کرفس ۱۰۰ گرم

بلغور جو ۱/۳ پیمانه

دال عدس ۱/۳ پیمانه

روغن مایع به اندازه کافی

نصف یک کدو حلوایی متوسط

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه و زنجبیل و فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه سوپ کدو حلوایی ابتدا پیاز را پس از گرفتن پوست به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقدار کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم. اگر روغن زیادی در این مرحله اضافه کنیم باعث می شود سوپ ما در پایان چرب شود. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه کدو حلوایی ، هویج ، سیب زمینی و ساقه کرفس را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه می کنیم. مواد را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تفت می دهیم سپس ۲ لیوان آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم. پس از اینکه آب داخل قابلمه جوش آمد درب آن را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مواد به آرامی بپزند.

مرحله سوم

از قبل دال عدس و بلغور را کمی خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود سپس آبکش کنید و به سوپ اضافه کنید و بگذارید تا همه مواد پخته شود  در همین مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه و زنجبیل و فلفل قرمز را به سوپ اضافه می کنیم. اجازه می دهیم مواد بپزند و آب سوپ تبخیر شود.

مرحله چهارم

زمانی که فقط یک پیمانه از آب داخل قابلمه باقی ماند سوپ کدو حلوایی تقریبا آماده است فقط باید آن را به شکل پوره در بیاوریم. پس از اینکه سوپ پوره کردیم، داخل ظرف سرو ریخته و برای تزیین و طعم دهندگی بهتر سوپ کدو حلوایی می توانیم از لیمو ترش و سبزیجات معطر مثل جعفری هم استفاده کنیم.

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی