کد خبر: ۱۴۸۷
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۰۷:۳۲:۵۰

خورش داوودباشا /لذیذترین کوفته خاورمیانه

این دستور پخت داوود باشا (همچنین به عنوان داود باشا هم شناخته می‌شود) ترکیبی دلچسب از کوفته‌های لبنانی و سوری با سس گوجه فرنگی که پر از طعم و ادویه‌های خوشمزه است. این غذا در اصل یک خورش کوفته متعلق به خاورمیانه است که می‌توان آن را فقط با با سبزیجات سرو کرد.

ستی مولایی؛ چیزی که خورش داوود باشا را بسیار خوشمزه می‌کند طعم پیاز، سیر و نخود و سیب‌زمینی آن است، که در یک سس گوجه فرنگی با طعم هفت ادویه و طعم ملس انار پخته می‌شود. برای سرو این خورش خوشمزه می‌توان از برنج ساده کمک گرفت. البته خیلی ها این خورش را با نان هم نوش جان می‌کنند.

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده: یک کیلو

پیاز رنده شده: دو عدد

پودر نعنا خشک: یک قاشق سوپ‌خوری

رب انار ملس: دو قاشق سوپ‌خوری

آب: یک لیوان

نمک، فلفل، دارچین و کره:  به میزان لازم

مرحله اول

گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری پیازه رنده شده (یک پیاز) و با کمی نمک و فلفل ورز دهید. سپس آن‌‌ها را به شکل گردو دربیاورید و داخل ظرفی در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

مرحله دوم

 مقداری کره را در تابه ریخته و آن را روی حرارت بگذارید. باقی مانده پیاز را به آن اضافه کرده و بعد از طلایی شدن، گوشت‌‌های گرد را به مواد اضافه کنید.

  مرحله سوم

 پودر نعناع و رب انار ملس را در یک لیوان آب با هم مخلوط کرده و به محتویات تابه اضافه کنید تا حسابی به خورد گوشت برود. برای مغز پخت شدن گوشت‌‌ها فقط نیم ساعت زمان لازم است. این خورش را می‌‌توان به همراه برنج سرو کرد.

نکته:

  • کوفته‌ها را به مدت چند دقیقه سرخ کرده تا بهترین طعم را به دست بیاورند، کوفته‌ها نیازی به پخت کامل ندارند، چون قرار است مراحل آخر پخت را در سس بگذرانند.
  • این خورش به طور سنتی با برنج سرو می‌شود. با این حال، می‌توانید آن را با نان مانند فتوش هم سرو کنید.

منبع:

https://www.hungrypaprikas.com/dawood-basha/

 

 

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی