کد خبر: ۱۲۶۹
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۲۲:۰۰:۱۸

کرپ مرغ؛ یک میان‌وعده یونانی خوشمزه!

کرپ‌ها غذاهای متنوع و در عین حال خوشمزه‌ای هستند که به راحتی برای وعده‌های سبک آماده می‌شوند. همچنین؛ این غذا یکی از غذاهای خوشمزه یونانی است که با لایه نازکی از آرد و تخم مرغ و شیر درست می‌شود که با پهن کردن آن داخل تابه و پر کردن کرپ با انواع مواد مختلف تهیه می‌شود.

ستی مولایی؛ کرپ‌ها با پنکیک‌ها در یک دسته قرار می‌گیرند اما رسپی آنها با هم متفاوت است مثلا هر دو بدون همزن و فر تهیه می‌شوند با این تفاوت که؛ در کرپ‌ها بیکنیگ پودر استفاده نمی‌شود.

مواد لازم برای کرپ

3 قاشق غذاخوری کره ذوب شده

1 فنجان شیر

3 عدد تخم مرغ بزرگ

1 لیوان آرد

2 قاشق غذاخوری شکر

¼ قاشق چایخوری نمک

**

پر کردن کرپ

2 قاشق غذاخوری کره

1 فنجان پیاز خرد شده

1 قاشق غذاخوری پودر کاری

3 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

2 قاشق غذاخوری آب

8 اونس (1 بسته) پنیر خامه‌ای

1 قاشق چای‌خوری نمک

1 ½ فنجان کرفس، خرد شده

3 و نیم تا 4 فنجان مرغ بدون پوست پخته شده، به قطعات نیم اینچی بریده شده

½ فنجان خلال بادام

1 تمام مواد خمیر کرپ را با هم در مخلوط کن بریزید. مخلوط کنید تا یکدست شود. برای بهترین نتیجه، خمیر را حداقل یک ساعت قبل از استفاده در یخچال بگذارید.

2 تابه نچسب یا تابه کرپ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. داخل تابه را به آرامی با کره آب شده بمالید. (تا زمانی که کرپ ها شروع به چسبیدن نکنند نیازی به کره مجدد نیست.)

3 ¼ فنجان کمی از خمیر را در تابه بریزید. تابه را به سرعت کج کرده و بچرخانید تا به طور یکنواخت پخته شود. بگذارید تا کف کرپ کمی قهوه‌ای رنگ شود. در حین پختن، لبه ها را با کاردک سیلیکونی شل کنید. وقتی خمیر درست شد آن را برگردانید. طرف دوم را به مدت 10 تا 20 ثانیه یا تا زمانی که کرپ شروع به قهوه ای شدن کند بپزید. کرپ را به یک توری سیمی منتقل کنید تا خنک شود.

4 تا زمانی که خمیر تمام شود این کار را تکرار کنید - 10 تا 12 کرپ. کرپ ها را به طور متناوب بین 2 پشته روی یک قفسه خنک کننده سیمی روی هم قرار دهید. (کرپ ها را می توان زودتر از موعد درست کرد. کرپ های خنک شده را می توان در یک کیسه نگهداری مواد غذایی یا ظرف در بسته به مدت چند روز نگهداری کرد.)

برای پر کردن داخل کرپ

1 کره را در یک تابه کوچک آب کنید. پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود.

2 مخلوط ادویه کاری را اضافه کنید و یک یا دو دقیقه دیگر تفت دهید. کنار بگذارید تا خنک شود.

3 پنیر خامه‌ای، مخلوط پیاز، آب لیمو، آب و نمک را با هم ترکیب کنید. مخلوط کنید تا یکدست شود. (اگر از مخلوط کن استفاده می‌کنید ابتدا مایعات را اضافه کنید؛ اگر از میکسر یا همزن استفاده می‌کنید، مواد دیگر را با پنیر خامه ای مخلوط کنید.) ½ فنجان از این مخلوط را نگه دارید.

4 در یک کاسه بزرگ به آرامی مخلوط مرغ، کرفس و پنیر خامه‌ای را با هم مخلوط کنید.

5 فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ظرف پخت بزرگ را کمی با کره بمالید.

6 کرپ‌ها را با سمت اول قهوه‌ای تیره‌تر روی سطح صاف قرار دهید. حدود ¼ فنجان مخلوط مرغ را به مرکز هر کرپ اضافه کنید. کرپ تا زده یا بغلتانید و از طرف درز به سمت پایین در ظرف پخت آماده شده قرار دهید.

7 روی کرپ‌ها را با سس بمالید و بادام خلال شده را روی آن بپاشید. سپس به مدت 25 تا 25 دقیقه بگذارید تا بپزد.

نکته: پودر کاری خود را با ترکیب 2 قاشق چایخوری گشنیز، 1 قاشق چایخوری زیره، ¼ قاشق چایخوری زردچوبه و ¼ قاشق چای خوری فلفل قرمز درست کنید.

منبع

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی